Wednesday, January 24, 2007

Bij de beesten af

Ok, even een stukje over het Rhino & Lion Nature Reserve. Zaterdagavond stelde Robert-Jan voor om met de auto die toch voor 2 dagen gehuurd was naar Pretoria te gaan. We belden even naar Peter voor wat meer info en toen besloten we om naar Rhino & Lion Nature Reserve te trekken. Zaterdagnacht om 4 uur erin, zondagochtend om 8 uur eruit. Snel naar de winkel en vertrekken maar. Het Rhino & Lion Nature Reserve is één van de Jo'burg Big 5, de 5 natuurparken in en rond Johannesburg, een kleine 3 kwartier rijden op een zonnige (amai m'n schouders) zondagochtend. De mensen bij Avis gaan het misschien niet zo leuk vinden, maar met een toyota Corola kan je wel degelijk door een natuurreservaat cruisen. De sfeer zat goed en als we uit het raam zaten hadden we een machtig zicht. Bij de leeuwen, Cheetah's (die zich precies verstopt hadden) en wilde honden was dat niet toegestaan (ramen maximum 30% open!!!). De leeuwen in Rhino & Lion Nature Reserve zijn wel nogal tam, op 2 manieren: ze spenderen hun dag door onder de bomen te liggen en lopen op hun dooie gemak over de zandwegen en blijven zomaar langs de kant staan. Na verloop van tijd stonden we dus letterlijk tussen de leeuwen. Voor de rest nog een hoop andere beesten gezien: aasgieren, spring- en andere bokken, buffels, gnoes, ... alleen geen neushoorns (daarvoor moesten we blijkbaar echt 4X4) en al wandelend langs de Hippo Walk zagen we ook weinig nijlpaarden. (wel één afvalpaard en een kudde jaguarkoeien)


Ik hoop dat deze foto's wel te zien gaan zijn en blijven en anders verwijs ik nog maar eens naar rechts: daar zie je de foto-pagina van Timothy bij Links.
Posted by Picasa

6 comments:

aloysiusprimus said...

Hoi Fré,

Je gaat er nogal vandoor met je berichten! Wij kunnen nauwelijks bijhouden met lezen, nog eens lezen, commentaar leveren. Ik zie dat er bij het vorige bericht al 2 commentaren staan, dus spring ik maar meteen naar dit laatste relaas.
Het lijkt me avontuurlijk genoeg om per auto tussen de leeuwen te cruisen en ondertussen nog allerlei ander wild gedierte te ontmoeten. Maar mijn ding is het zeker niet, dus voorlopig blijf ik mij ophouden tussen de schoolpopulatie en hou daarbij ook voldoende afstand.
Meer algemeen gesproken, kan ik je meedelen dat er zich hier al sinds gisteren een winterprik voordoet, waarvan zowel Sabine als Frank ons beloven dat die niet echt zal duren; in feite zou vanaf vrijdag (overmorgen dus)de winter weeral voorbij zijn.
Vanmorgen ben ik nogmaals naar PITO gefietst en rond 8 uur was de temperatuur -1°C, terwijl enkele uren later -2°C werd aangegeven. Deze middag heeft het lichtjes gesneeuwd en we mogen vannacht en morgen nog meer van dat verwachten.
We gaan er hier van uit dat je je opleiding tussen de braaien en de tijgerpoezen door ernstig neemt en vermoeden dat je de komende dagen of weken meer emails kan verwachten, want vandaag stond er een klein berichtje in het Parochieblad, waarin alle lezer(essen)s aangemoedigd werden contact op te nemen op je emailadres. Er stond een foto bij, waarop je geflankeerd staat door Wannes en Bob. "Zus Gerhilde" stond twee keer vermeld, dus dat levert haar alweer extra-punten op. Hoe haar laatste examen van vandaag (Nederlandse Moderne Literatuur) is afgelopen, weten we nog niet, maar dat zal wel goed geweest zijn.
Nog vele groetjes vanop het thuisfront.

MA & PA

Stef said...

joe fré,

hebt gij ginder een adres ?
dan kunnen we nog snel een brief sturen aan het oude tarief, want vanaf oktober worden de internationele zendingen €0,10 duurder.

En hoe zit het met de huisvesting voor de rest van je verblijf ? en heb je al toegang tot het internet wanneer je wil of zijn het nog altijd bezoekjes aan cybercafé's ?

groeten.
Stef

aloysiusprimus said...

Hoi,

Eventjes een rechtzetting: ons ma vertelt mij dat je op die bepaalde foto prijkt tussen STEF(die van het bovenstaande bericht)en Bob.
Ziezo, dat is dan weer OK.

PA

Marrek O'Polo said...

Hallo Fré,
zal ik dan toch ook maar een keer ...
Zoals reeds eerder gesteld: een prachtig leven heb je daar !!!
Jammer van die opleiding: niet dat je ze moet verwaarlozen, integendeel ... maar er is zoveel te beleven ginder (en dan weten wij alleen nog maar die paar dingen waar je de tijd voor hebt om ze aan je blog toe te vertrouwen ...) Ik ben er zeker van dat zo'n uitstap naar een wildpark ook voor de dieren daar een geweldige belevenis moet zijn: ze krijgen niet elke dag een Nieuwmoerees voorgeschoteld !
Wat onze lokale weerberichten betreft kan ik verwijzen naar PA, die het zoals steeds prima heeft verwoord en samengevat. Dat MA uiteindelijk het laatste woord heeft zal ook jou niet verwonderen neem ik aan.
Beste Fré, blijf je berichten afvuren, wij consumeren met grote vreugde elke post die ons bereikt !

Marco Polo

Stef said...

de Fré is het veel te ver gaan zoeken, hieronder een vakantieoord waar ge ook tussen de beesten zit, waar ge ook hollanders en andere belgen tegenkomt en vele bezienswaardigheden in de omtrek, alleen de mensen zijn er niet zo zwart

http://www.eyes-e-tools.com//update/pages/kal_info.asp?seq=72340&custid=199

grtz
Stef

Stef said...

http://www.eyes-e-tools.com//update/pages/page.asp?name=TOER_LOG_degroenling&code=072340000199

dit is een betere link hoop ik

grtz
Stef