Monday, February 12, 2007

Pilanesberg

even een kort berichtje: als ik de foto's heb zal ik wat meer schrijven.

Deze zaterdag ben ik naar Pilanesberg Nature Reserve geweest. Zeker de moeite. Het regende redelijk veel en dat heeft na- en voordelen: de ruiten van de auto hangen vol regen, dus je ziet wat minder, maar de meeste dieren hebben liever regen dan volle zon, dus viel er wel wat te zien (nieuw op m'n lijstje: neushoorns, giraffen (op 10m naast de weg en niet gevaarlijk dus uitgestapt), olifanten en last but not least, een miljoenpoot die we maar van de weg hebben gehaald zodat hij niet overreden zou worden)

Voor mensen die echt niet zonder beelden kunnen:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Pilanesberg&ie=UTF8&z=11&ll=-25.25277,27.119064&spn=0.217359,0.466919&t=h&om=1

een google-maps link: de cirkelvorm op de foto is het park (Mogwase de gevangenis die er rechts naastligt)
Bij deze overigens een aankondiging: ik ga aan al mijn vorige posts google maps-links naar de locatie toevoegen (voor zover ik de café-tjes van Melville kan herkennen vanuit de lucht)

5 comments:

aloysiusprimus said...

Hallo zoon,

Tussen wat verbeter- en televisiekijkwerk door,wil ik je laten weten dat we aan deze kant van de planeet altijd met belangstelling je activiteiten daar beneden blijven volgen. Dat beest op de foto in je vorige bericht intrigeert ons nog altijd, want we hebben nog niet de kans gekregen om één van de collega's te vragen of zij een dergelijk exemplaar kunnen definiëren. Is dat werkelijk zo'n groot insect of toch een kleine kreeft?
Ook de (bijna)dagelijkse chatsessies betekenen heel veel voor ons beiden, omdat we (voorlopig) toch nog niet kunnen skypen en zeker wel zoveel mogelijk contact willen houden.
We krijgen de indruk, dat je tijdens de weekends niet zo stilzit als tijdens de werkweek en de vele foto's die je verhalen over de verschillende uitstappen illustreren bezorgen ons een goed beeld van de wijde omgeving.
Om nog eens terug te komen op die vraag naar de beste periode om over te komen: juni is voor ons echt niet mogelijk o.w.v. de examens en eind augustus is bij jullie de winter waarschijnlijk al volop bezig, dus allicht wordt het de tweede helft van juli. We kijken er al naar uit.
Blijf ervoor gaan en tot de volgende...

Marrek O'Polo said...
This comment has been removed by the author.
Marrek O'Polo said...

Dear Fré,

wil jij Aloysius Primus er ook eens aan herinneren dat het weldra weer "de vijftiende" is.
Ik, en met mij zoveel anderen, zit op het puntje van mijn stoel (is hier dus een hele drukte op die stoel!!) in afwachting van het nieuwe blog-exploot van Uw PA.
Nog drie keer slapen dus ...

Anonymous said...

Beste Meneer Van Oers,
Tentakels, zes poten, gesegmenteerd achterlijf... Toch maar onderverdelen bij de insecten, lijkt mij. En in vergelijking met onze eigenste kleine nachtmuzikantjes, heeft het toch wel veel weg van een dikke vette krekel. Hierbij weer een afrikaans misterie opgelost (als mijn vermoeden juist is, tenminste...)
Groetjes van nen ex-pitoganger...

aloysiusprimus said...

Beste ex-pitoganger,

Vooreerst dank voor het definiëren van het insect; verder vraag ik mij af of uw anonimiteit opgeheven zou kunnen zijn, indien ik u aanspreek met "ir VN"?
Groetjes.