Tuesday, May 15, 2007

Dag 1: woensdag 18/4 Jo’burg – Botswana Border


Met de auto volgeladen vertrok het bondgenootschap in de late avond op avontuur. 10 tankstations later hadden ze nog steeds geen ZA-sticker gevonden, wat hen een boete zou kunnen opleveren bij de grens. Desalniettemin werd er doorgereden. Net voor hun vertrek had het bondgenootschap ervoor gekozen om de Trans-Kalahari Highway te nemen naar Windhoek, omdat dit de reisafstand naar hun eerste doel zou beperken tot 1400 km, in plaats

van 1970 km. Omstreeks 2 uur ’s nachts bereikte het bondgenootschap de grens mat Botswana om voor een voldongen feit en een gesloten grenspost te staan. De gedachtegang dat als de grenspost die hen meteen in Namibië zou brengen, maar hun route wel 570 km langer zou maken 24 u op 24 was, dit ook wel zou gelden voor de twee grensposten (in en uit Botswana) ook wel constant open zouden zijn, bleek niet de juiste. Het bondgenootschap kroop onder de wol en werd om kwart voor zes gewekt door een legerjeep, die van bij de nabijgelegen basis kwam en even aan het hek kwam rammelen tot de douaniers wakker genoeg waren om aan hun ambtelijke dagtaak te beginnen.

N.B. Ik zie dat ik niet kan ingeven wanneer een post gepubliceerd worden, dus zou het wel even kunnen duren voor de volgende post komt. Ik wil namelijk echt dat ze maar om de dag verschijnen, dus wacht ik liever tot ik terug ben uit Kaapstad. Als ik daar zo nu en dan on-line kan zal ik ook nog even posten.

N.B. De foto's op Filip's Flickr

No comments: